BE THE VISIONARY.


Jij bent de visionair, kijkend naar een mooiere toekomst. Jij gelooft en weet zeker dat je de wereld kunt verbeteren. Jij creëert nieuwe waarde en positieve energie. Je creëert de zekerheid naar onafhankelijkheid en de zekerheid naar vrijheid. Voor jezelf en voor anderen. Jij zoekt en vindt, je ontdekt nieuwe mogelijkheden en ziet nieuwe kansen. Jij bent in beweging en hebt de controle over waar je bent en waar je heen wilt gaan. Waar en wanneer jij het wilt. Jij komt in actie en maakt de juiste stappen. Jij weet hoe het moet. Ideeën maken de toekomst. Zo simpel is het.

#JUSTCREATE.

BE THE VISIONARY. Details of the big picture and the sum of details. You know what the result is. Create Your Imagination. #JUSTCREATE Create Your Imagination Ideeën zijn prachtig. Ze ontstaan in je hoofd en geven je positieve energie. Ze ontstaan vanuit je verbeelding.
#JUSTCREATE.
BECOME FAMOUS Heb jij een grote following base op Instagram, Youtube of je online blog en wil je geld verdienen? Heb jij minimaal 1000 volgers? Maak gebruik van een Influencer Manager. Just Create It! CREATE YOUR Je bent nu hier, kijkend naar een mooiere toekomst. Je hebt een visie en komt hiervoor in actie. Elke dag weer een stap dichterbij. Jij bent een visionair. Jij creëert het. Jij hebt de controle OWN LIFE.

Wat zijn basisbehoeften marketing?

Wat zijn basisbehoeften in de marketing? Om te weten wat basisbehoeften zijn moeten we eerst weten wat behoeften exact zijn. Laten we als uitgangspunt nemen dat we een perfecte balans kennen van een perfecte situatie. Denk aan een gezond lichaam wanneer je alle voedingsstoffen die je nodig hebt ook daadwerkelijk binnen krijgt. Hierdoor kan het lichaam exact datgene doen om zichzelf te reinigen en te herstellen. Zo blijft het lichaam gezond en vitaal. Ook kan de situatie veranderen waardoor de eerst perfecte balans nu ineens niet meer perfect is. Door het ontbreken van bepaalde benodigdheden voor het verkrijgen van de juiste balans en het uiteindelijke besef (bewust of onbewust) van het gebrek hiervan betekent het ontstaan van een behoefte.

Onbewust besef naar een behoefte: Het kan dus zijn dat je niet bewust door hebt dat je ergens behoefte naar hebt. Wellicht door onwetendheid of puur om dat er nog geen juiste verlangens gecreëerd zijn. Je lichaam pikt zelf soms onbewust signalen op die jij zelf nog niet eens bewust door hebt. Je onderbewuste heeft het besef naar een behoefte wel. Misschien ben je onbewust vooraf wel beïnvloed maar is het je niet bewust opgevallen.

Bewust besef naar een behoefte: Wanneer je bewust beseft dat je iets nodig hebt. “Je hebt honger en dat voelt niet prettig. Je wilt dit probleem nu bewust oplossen door te eten.”

Probleem: Wat is eigenlijk een probleem? Je zou een probleem als een blokkade of obstakel kunnen zien die ongewenste energie kost. Dit zou je ook ongewenste weerstand kunnen noemen. Het wegnemen van ongewenste weerstand is waardevol. De waarde hiervan kan worden gemeten dankzij geld (valuta).

De Economie: De economie vindt zijn basis om behoeften te vervullen en vindt op een natuurlijke manier de perfecte balans waarin alles op elkaar is afgestemd. Op deze manier ontstaan verschillende bedrijven en organisaties, allemaal om behoeftes te vervullen van mensen (dus ook van bedrijven). Uiteindelijk helpen wij elkaar allemaal om het ons zo makkelijk mogelijk te maken. Op deze manier is de mensheid en dus ook de economie te vergelijken met een behoorlijk efficiënte en samenwerkende organisme zou je kunnen zeggen.

Maar wat zijn nu de basisbehoeften? Er zijn verschillende mensen geweest die hierover theorieën hebben bedacht.

  • Denk aan basisbehoeften van Maslow. In zijn theorie bestaan behoeften uit verschillende lagen. De basisbehoeften zijn het fundament waarop we verder bouwen.
  • Denk ook aan de basisbehoeften van Steven Reiss. Hij heeft een model van 16 soorten basisbehoeften ontwikkeld.

Kennis hebben van deze soorten behoeften kunnen ook de basis vormen voor je gehele marketingplan of businessmodel. Het is dus heel belangrijk om te weten welke soorten behoeften er bestaan.

Ook bedrijven hebben behoeften. Wanneer zij een missie, visie en strategie hebben dan ontstaan er doelstellingen. De nog niet behaalde doelstellingen creëren behoefte naar het behalen van deze doelstellingen. Bedrijven lossen problemen op. Problemen die in de weg staan om gewenste doelstellingen te halen. Bedrijven hebben daarom een missie, en visie die in het teken staat van een probleem en de oplossing hiervan. Hierdoor ontstaat behoefte naar zowel de juiste probleem oplossers binnen de organisatie als buiten de organisatie. Het oplossen van problemen die de behoefte vervulling in de wegstaat geeft dus werkgelegenheid.

De 5 categorieën van Maslow in de behoefte piramide.

  1. Lichamelijke behoeften;
  2. Veiligheid en zekerheid;
  3. Behoefte aan sociaal contact;
  4. Erkenning en waardering;
  5. Zelfrealisatie.

Op basis van de behoefte piramide worden koopbeslissingen gemaakt deze worden dan koopmotieven genoemd. Goede verkopers en marketeers spelen hier perfect op in.

De 16 basisbehoeften van Steven Reiss.

  1. Macht, behoefte om invloed te hebben;
  2. Nieuwsgierigheid, behoefte aan kennis;
  3. Onafhankelijkheid, behoefte om zelfstandig te zijn;
  4. Status, behoefte aan sociale erkenning en aandacht;
  5. Sociaal contact, behoefte aan gezelschap en spelen;
  6. Wraak, behoefte om quitte te spelen, maar ook om te strijden en te winnen;
  7. Eer, behoefte om te gehoorzamen aan traditionele normen en waarden;
  8. Idealisme, behoefte om de samenleving te verbeteren en om rechtvaardig te zijn;
  9. Lichaamsbeweging, behoefte om de spieren te trainen;
  10. Liefde en romantiek, behoefte aan seks en liefde;
  11. Gezin, behoefte om kinderen groot te brengen;
  12. Orde, behoefte om te organiseren en rituelen uit te voeren;
  13. Eten, behoefte om voedsel tot zich te nemen (dorst is volgens Reiss geen basisbehoefte);
  14. Acceptatie, behoefte aan bevestiging;
  15. Kalmte, behoefte om onrust en angst te vermijden;
  16. Sparen, behoefte om te verzamelen en zuinig te zijn.