BE THE VISIONARY.


Jij bent de visionair, kijkend naar een mooiere toekomst. Jij gelooft en weet zeker dat je de wereld kunt verbeteren. Jij creëert nieuwe waarde en positieve energie. Je creëert de zekerheid naar onafhankelijkheid en de zekerheid naar vrijheid. Voor jezelf en voor anderen. Jij zoekt en vindt, je ontdekt nieuwe mogelijkheden en ziet nieuwe kansen. Jij bent in beweging en hebt de controle over waar je bent en waar je heen wilt gaan. Waar en wanneer jij het wilt. Jij komt in actie en maakt de juiste stappen. Jij weet hoe het moet. Ideeën maken de toekomst. Zo simpel is het.

#JUSTCREATE.

BE THE VISIONARY. Details of the big picture and the sum of details. You know what the result is. Create Your Imagination. #JUSTCREATE Create Your Imagination Ideeën zijn prachtig. Ze ontstaan in je hoofd en geven je positieve energie. Ze ontstaan vanuit je verbeelding.
#JUSTCREATE.
BECOME FAMOUS Heb jij een grote following base op Instagram, Youtube of je online blog en wil je geld verdienen? Heb jij minimaal 1000 volgers? Maak gebruik van een Influencer Manager. Just Create It! CREATE YOUR Je bent nu hier, kijkend naar een mooiere toekomst. Je hebt een visie en komt hiervoor in actie. Elke dag weer een stap dichterbij. Jij bent een visionair. Jij creëert het. Jij hebt de controle OWN LIFE.

Wat is de 80-20 Regel? Pareto Principe

We leven in een wereld met uitspraken als “go big or go home”, “think big” en “too big to fail”. Maar wat als groter niet beter is? Wat als een eenzijdige geest geen slechte zaak is? De waarheid is dat dat niet zo is. En de 80-20-regel bewijst het.
Een gezegde dat waar is, komt van Tony Robbins zelf, en dat is: “Waar je ook consequent aan denkt en je op focust, daar ga je naartoe.” Niemand wil zijn leven doorbrengen in honderd richtingen tegelijk, met het gevoel dat ze nooit tijd hebben. En als je gebruikmaakt van de 80-20-regel, hoef je dat niet te doen.

“VERANDER JE LEVEN MET DE 80-20-REGEL HOE MINDER ENERGIE TE GEBRUIKEN – EN MEER RESULTATEN TE KRIJGEN”.

Wat is de 80-20-REGEL?

De 80-20 regel is het principe dat 20% van wat je doet resulteert in 80% van je resultaten. Anders gezegd, 80% van je resultaten is het resultaat van slechts 20% van je input. Ook bekend als het Pareto-principe, is de 80-20-regel een tijdloze stelregel die draait om focus. Omdat zoveel van je output wordt bepaald door een relatief kleine hoeveelheid van wat je elke dag doet, zal het focussen op de meest productieve taken resulteren in een grotere output.

Het Pareto-principe komt voort uit de geest van de Italiaanse econoom Vilfredo Pareto, die het voor het eerst introduceerde in 1906. Maar het is Joseph Juran, een bedrijfstheoreticus, die wordt gecrediteerd voor het populariseren van het idee en het relateren ervan aan zakelijke situaties in de jaren veertig. Dit is de reden waarom de 80-20-regel meestal wordt gebruikt in het bedrijfsleven, maar je kunt hem ook toepassen op je persoonlijke doelen, zoals financiën en uitgaven of zelfs het leren van een nieuwe vaardigheid.

De 80-20-regel vereist dat je een paar aloude mythes over productiviteit weggooit. Ten eerste de mythe dat alles even belangrijk is – dat is niet zo. Breek die muur af en stel prioriteiten. Ten tweede, de mythe van multitasking: als je je op alles tegelijk probeert te concentreren, focus je je uiteindelijk helemaal niet op iets.

DE 80-20 REGEL: Het draait allemaal om focus

Tijd is de munteenheid van prestatie – maar sommige mensen lijken hun tijd te verzilveren voor meer prestatie dan anderen. Hoe komt het dat ze meer met hun tijd kunnen doen dan de rest van ons? “Een van de redenen waarom zo weinigen van ons bereiken wat we echt willen, is dat we onze focus nooit richten; we concentreren onze kracht nooit.” De 80-20-regel is een manier om dit veelvoorkomende probleem uit te leggen – en op te lossen. Als je het antwoord op de vraag “Wat is de 80 20-regel?” begrijpt, begrijp je dat hoog presteerders niet minder verplichtingen, meer hulp van anderen of meer geluk hebben. Ze hebben meer focus.

Hoe de 80-20-REGEL gebruiken?

Je kunt de 80-20-regel niet in je voordeel gebruiken, tenzij je weet waarop jij je wilt concentreren. Hoe verwijder je al het achtergrondgeluid en zet je je in voor die 20% die een buitengewoon verschil in je leven gaat maken? Volg deze vergelijking: Doel + Prioriteit = Productiviteit.

Begin met je doel

Je doel is de basis van alles in je leven of in je bedrijf. Elke keer dat je een beslissing neemt of een verandering maakt, vraag jezelf dan af: “dient dit mijn doel?” Als jij je doel niet kent, kun je geen doelen stellen of actie ondernemen. Het is zo belangrijk.

Je doel kan zoiets zijn als meer tijd met je gezin hebben, de vrijheid om het leven op jouw voorwaarden te leven of het geld om de wereld rond te reizen. In het bedrijfsleven is je doel je bedrijfsvisie. Het is de reden waarom je het bedrijf in de eerste plaats bent begonnen. Het is het verschil dat je wilde maken in de wereld. Als je de 80-20-regel op de juiste manier toepast, begin je groots te denken – maar niet voor lang.

Verminder je aantal prioriteiten

Nu is het tijd om specifieker te worden: wat weerhoudt je ervan om je doel te leven, of het nu in het leven of in het bedrijfsleven is? Misschien moet je eindelijk de sprong wagen en je eigen bedrijf starten. Misschien moet je geld sparen voor die aanbetaling op een huis. Als leider moet je mogelijk nieuwe efficiëntieverbeteringen vinden of creëren of je processen verbeteren.

Schrijf vijf dingen op die je vandaag zou kunnen doen om je te helpen het buitengewone leven op te bouwen dat je wilt – een leven waarin je elke dag je doel kunt leven. Geef ze vervolgens prioriteit aan hoe snel ze je naar je doel zullen brengen. Het top-item – het meest betekenisvolle – is je eerste prioriteit.

Actie Items maken

Je bent nog niet klaar. Prioriteiten zijn leuk, maar ze zijn niet genoeg om je over de finish te krijgen. Je moet SMART-doelen maken: stappen die je kunt nemen die specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en binnen een tijdsbestek verankerd zijn. Dan moet je jezelf verantwoordelijk aan hen houden. Deze specifieke actie-items zijn de echte 20% van de 80-20-regel – de dingen die je 20% van je tijd aan het doen bent, zullen de beste resultaten opleveren.

Een voorbeeld hiervan is de ‘Dream 100’, een concept van marketeer, consultant en verkoopkrachtpatser Chet Holmes. Maak een lijst van de top 100 mensen met wie je wilt werken of waarmee je als klant wilt werken en rangschik ze op belangrijkheidsniveau. Begin ze dan te targeten – en stop niet. Richt al je aandacht op deze 100 mensen. Het zal de moeite waard zijn als je ze begint binnen te halen.