Uitstelgedrag aanpakken tips
Uitstelgedrag aanpakken tips. 99% van de mensen leeft in een illusie. Deze 99% wil snel resultaat. Ze willen met minimale energie het liefst per direct het grote resultaat waar ze naar verlangen. In dit artikel vertellen we de 3 redenen wat er fout gaat. Als je niet weet wat het exact het probleem is, weet je ook niet hoe je het moet oplossen. En als niet weet welk resultaat je wilt kun je het ook niet aantrekken. Daarnaast weet je dan ook niet welke som of formule je hiervoor moet toepassen om tot het juiste resultaat te komen. Wil je naar het Noorden maar rijdt je vervolgens naar het Oosten dan zal je niet in het Noorden aankomen. Weten welk resultaat je wilt en welke koers je hiervoor moet varen om er te komen is voor 99% onduidelijk. In dit bericht laten we je weten wat de 3 ultieme wijze tips zijn om uitstelgedrag aan te pakken. Je gaat er straks achter komen hoe ook jij bij deze succesvolle 1% kunt horen.
1% of minder wordt daadwerkelijk financieel onafhankelijkheid. Dat betekend dus dat 99% in een illusie leeft. Als je ze vraagt wat ze zouden doen met hun leven als ze 10 miljoen euro zouden krijgen. Ze zouden waarschijnlijk 2 tot 8 miljoen uitgeven binnen één minuut. Motivatie is geen oplossing, het is een symptoom. De eerste stap is om jezelf over je schaamte en schuldgevoel. Zet jezelf er overheen dat jij het niet zou verdienen om succesvol te zijn. Want veel mensen doen zichzelf meer kwaad dan goed. Elke keer als ze zichzelf een doel hebben gesteld die niet is gestroomlijnd met hun belangrijkste waarden en overtuigingen, denken zij dat er iets mis met ze is. Ze denken dat ze niet succesvol kunnen zijn en zijn het daardoor ook niet. Ze geloven vervolgens niet meer in zichzelf en hebben het als het ware al opgeven voor ze ook maar in actie zijn gekomen. Gelukkig gaat daar straks veranderen in komen. Lees het artikel daarom verder.
Als je rijk wilt worden dan moet je heel veel mensen dienen. Je moet een service aanbieden waar bepaalde mensen (doelgroep) baat bij hebben. Je moet een specifiek probleem kunnen oplossen. Als je niet toegewijd bent om heel veel mensen te dienen dan leef je in een fantasie van rijkdom. Je moet er zeker van zijn dat je mensen toegevoegde waarde biedt. Je wilt tevens goed kunnen omgaan met waarde in de vorm van geld. Als je niet goed kunt omgaan met financiën en meer waarde uitgeeft dan dat je creëert, reserveert of investeert dan verspil je meer waarde dan je creëert.
Geld in de economie circuleert van degene die het minste waarde creëert naar degene die het meeste waarde creëert over een langere periode. Je moet dus meer tijd spenderen aan het creëren van waarde dan aan het uitgeven ervan. Net zoals dat je meer tijd moet spenderen aan het dienen van mensen dan aan het ontvangen van service. Je moet daarom instaat zijn om toegewijd aan iets te werken wat in harmonie is met je meest belangrijke waarden. Anders zal je deze toewijding niet lang volhouden kunnen houden. Je zult dan niet voldoende momentum en doorzettingsvermogen opbouwen om je grote doel te behalen.
Mensen die systematisch sparen en constant opzoek zijn om nieuwe dingen te leren en te onderzoeken, omdat ze willen bouwen aan hun eigenvermogen. Warren Buffet was 11 jaar toen hij alle boeken over het creëren van rijkdom al had gelezen in zijn bibliotheek in Nebraska. Hij was toegewijd over het resultaat dat hij hiermee zou bereiken. Mensen die toegewijd werken richting resultaten, willen alles leren over het onderwerp. Ze willen deze nieuwe kennis vervolgens toepassen Ze willen geld reserveren en investeren. Ze willen mensen dienen en bedrijven opbouwen.
Mensen leven volgens een set van prioriteiten en volgens een set van hun belangrijkste waarden. Dingen die het meest belangrijk zijn en dingen die het minst belangrijk zijn. Als mensen doelen stellen die gelinkt zijn met hun meest belangrijke waarden dan worden ze de meest machtige en effectieve persoon die ze kunnen zijn. Ze zijn het meest dankbaar, tevreden, veerkrachtig, gedisciplineerd en vervult in hun leven.
Wanneer ze leven volgens lagere waarden en prioriteiten en leven volgens doelen van anderen of zichzelf wegcijferen, dan zorgt dit voor uitstel gedrag, twijfel en frustratie. Ze worden dan slachtoffer van hun verleden en niet meester van hun toekomst.
Kijkend naar hoe ze hun tijd spenderen en hun omgeving inrichten, waar ze het meest gedisciplineerd en georganiseerd in zijn. Kijkend naar waar ze de meeste focus op hebben, waar ze het meeste geld aan uitgeven, waar ze het meeste energie van krijgen. Kijkend naar waar ze het meest aan denken, visualiseren, bespreken en bevestigen richting anderen. Kijkend of hun waarden in lijn is met wat ze creëren in het leven. Waar ze geïnspireerd door zijn, wat hu doelen zijn en wat ze leuk vinden om te leren.
Elk persoon die doelen stelt die in lijn zijn met hun hoogste prioriteiten en waarden, hebben de meeste kans dat ze ‘s ochtends wakker worden en spontaan geïnspireerd zijn en energie krijgen om aan hun doelen te werken. Entrepreneurs die er achter zijn gekomen wat ze het meest belangrijk vinden hebben de tap dance van werk energie gevonden zoals Warren Buffet beschrijft: “Tap Dance to Work”.
Daarnaast moet een entrepreneur uitzoeken wat zijn doelgroep het meest belangrijk vindt. Om er zeker van te zijn dat zijn dienst aansluiting heeft bij het vervullen van specifieke behoeften van deze doelgroep. Het bepalen van je eigen waarden en het bepalen van waarden van de doelgroep die je wil bedienen is een essentiële component omdat je instaat moet zijn om uit te zoeken waarmee je anderen kunt bedienen. Als je gevonden hebt waarmee je anderen kunt helpen die tevens stroken met de waarden die jijzelf ook belangrijk vindt, dan heb jij je “niche” gevonden. Je hebt nu iets gevonden waarvan je energie krijg en dat als je ‘s ochtends opstaat, zin hebt om de nodige acties te ondernemen.
Iedereen heeft in zijn of haar leven een set van prioriteiten en een set van meest belangrijke en hoogste waarden. Als je leeft volgens deze set van hoogste waarden, die de oud Grieken “Tellos” noemden (Dit zijn volgens de oud Grieken de hoogste prioriteiten in iemands leven). Of zoals Napoleon Hill het noemt “Chief aim” en Ed Helson noemde dit “Magnificent obsession” of “The big why”. Deze set van waarden en prioriteiten geven het meeste impact en betekenis op iemands doel in het leven. In deze situatie ben je in optimale staat en heb je het grootste doorzettingsvermogen om de meeste zware situaties te doorstaan. Wanneer deze set van prioriteiten en waarden niet in lijn zijn met je eigen waarden dan geef je snel op wanneer het niet leuk is en stel je moeilijke taken uit en onderneem je totaal geen actie. Kortom dan sta je stil en ga je achteruit.
De sleutel om uitstelgedrag te voorkomen is door te zorgen dat je dingen doet die in lijn zijn met je hoogste prioriteiten en waarden. Doe je dit niet dan zal je telkens motivatie nodig hebben om moeilijke en zware taken af te ronden. Het grote verschil tussen mensen die dingen doen omdat ze geïnspireerd worden door hun eigen waarden en mensen die motivatie nodig hebben van buitenaf is dat ze hun eigen belangrijkste waarden en prioriteiten nog niet gevonden hebben. Ze leven volgens lagere waarden en hebben constant bevestiging, motivatie en plezier nodig van anderen. Ons holbewoners mind heeft motivatie nodig maar ons echte menselijke mind, hetgeen wat het centrum van onze hersenen activeert (telencephalon: eindhersenen), zorgt ervoor dat je een wereldleider kunt zijn en die de juiste acties kan ondernemen.
Als je van jezelf verwacht dat je iets kunt doen dat je niet belangrijk vindt en niet in lijn is met je hoogste waarden en prioriteiten dan eindig je met zelf destructief gedrag en kom je in een negatieve spiraal terecht. Hierdoor ga je steeds minder in jezelf geloven en onderneem je steeds minder en minder. Dit negatieve zelfbeeld is eigenlijk een feedback mechanische om ervoor te zorgen dat je realistische doelen stelt en dat deze in lijn zijn met je belangrijkste prioriteiten en waarden. We weten dat het realistisch is als we het voor ons kunnen zien, als we een strategie kunnen bedenken en de nodige acties in kleine stappen kunnen uitvoeren. Dat is de sleutel tot succes.
Om te beginnen is om kleine afspraken en doelen met jezelf na te komen. Bedenk kleine doelen of takeb en voer deze vervolgens ook echt uit. Nadat je deze taak hebt uitgevoerd zie je direct het bewijs dat je succesvol een taak hebt afgerond. Ook heb je het bewijs dat je afspraken met jezelf kunt nakomen. Als je deze kleine taken kunt uitvoeren kun je met veel kleine taken ook grote taken afronden. Met het behalen van kleine stappen kun je grote dromen waar maken. Als dit ook nog eens in lijn is met je hoogste prioriteiten en waarden, dan heb je de grootse kans dat je niet opgeeft en je doelen succes behaalt. Wanneer je doelen in lijn zijn met je hoogste prioriteiten en je meest belangrijke waarden plus je zorgt de je grote doelen opsplits en de taken zo klein mogelijk maakt. Dan is het slechts een kwestie van het stap voor stap uitvoeren van al deze kleine stapjes samen.
“Details of the bigpicture and the sum of details, you know what it is.” – Thomas Gaspersz
Richt je op het uitvoeren van kleine stappen dan vormt zicht vanzelf het grote geheel (the big picture). De details waar Thomas Gaspersz het over heeft kun je ook zien als “pixels of the bigpicture and the sum of pixels”. Als je stap voor stap de bigpicture opsplits in kleine pixels (details: kleine taken) en deze lang genoeg stap voor stap uitvoert dan zal je het resultaat krijgen dat je wilt. De optelsom is dus het resultaat en het succes van jou. Als je niet weet welk resultaat je wilt, kun je het ook niet aantrekken (wet van de aantrekkingskracht).
Uitstelgedrag is het resultaat van drie dingen:
- Het is een onduidelijke visie;
- Het is een visie die niet in kleine stapjes opgedeeld is (dus te grote stappen);
- Het is een visie die niet strookt met je eigen prioriteiten, overtuigingen en waarden.
Uitstelgedrag aanpakken tips. Iets is niet haalbaar als het niet haalbaar is. Dit is de wet van het universum. Als je niet weet welk resultaat je wilt, is het onmogelijk om dit resultaat te behalen. Ook dit is een wet van het universum. Het is aan jou om te zorgen dat je weet wat je wilt en taken haalbaar te maken. Een missie, visie en strategie is daarom iets wat veel gebruikt wordt door bedrijven. Maar ook jij als persoon kunt deze methode gebruiken. Als je het toepast in combinatie met je purpose en je “Big why”, vormen alle kleine mini stapjes samen de optelsom die leiden tot het waar maken van je grootste droom en je grootste succes.