BE THE VISIONARY.


Jij bent de visionair, kijkend naar een mooiere toekomst. Jij gelooft en weet zeker dat je de wereld kunt verbeteren. Jij creëert nieuwe waarde en positieve energie. Je creëert de zekerheid naar onafhankelijkheid en de zekerheid naar vrijheid. Voor jezelf en voor anderen. Jij zoekt en vindt, je ontdekt nieuwe mogelijkheden en ziet nieuwe kansen. Jij bent in beweging en hebt de controle over waar je bent en waar je heen wilt gaan. Waar en wanneer jij het wilt. Jij komt in actie en maakt de juiste stappen. Jij weet hoe het moet. Ideeën maken de toekomst. Zo simpel is het.

#JUSTCREATE.

BE THE VISIONARY. Details of the big picture and the sum of details. You know what the result is. Create Your Imagination. #JUSTCREATE Create Your Imagination Ideeën zijn prachtig. Ze ontstaan in je hoofd en geven je positieve energie. Ze ontstaan vanuit je verbeelding.
#JUSTCREATE.
BECOME FAMOUS Heb jij een grote following base op Instagram, Youtube of je online blog en wil je geld verdienen? Heb jij minimaal 1000 volgers? Maak gebruik van een Influencer Manager. Just Create It! CREATE YOUR Je bent nu hier, kijkend naar een mooiere toekomst. Je hebt een visie en komt hiervoor in actie. Elke dag weer een stap dichterbij. Jij bent een visionair. Jij creëert het. Jij hebt de controle OWN LIFE.

Marketing mix 4 P’s vs. marketing mix 7 P’s

De 4P’s zijn bedacht en ontwikkeld in een tijd waarin bedrijven voornamelijk producten verkochten in plaats van diensten en de rol van een goede klantenservice bij het helpen van merkontwikkeling was toen nog niet zo goed bekend. In de loop van de tijd hebben Bernard Booms and Mary Bitner drie uitgebreide “servicemix P’s” toegevoegd: deelnemers, fysiek bewijs en processen. Later werd de naam van de deelnemers gewijzigd in mensen. Tegenwoordig wordt aanbevolen om bij het beoordelen van marketing strategieën rekening te houden met de volledige 7P’s van de marketingmix.

De 7P’s helpen bedrijven bij het beoordelen en definiëren van belangrijke kwesties die van invloed zijn op de marketing van hun producten en diensten en wordt nu vaak het “7P’s framework” voor de digitale marketingmix genoemd.

Hoe kan ik dit model gebruiken?

Bedrijven kunnen het 7Ps-model gebruiken om doelen te stellen, een SWOT-analyse uit te voeren en een concurrentieanalyse uit te voeren. Het is een praktisch raamwerk om een ​​bestaand bedrijf of merk te evalueren door met de juiste benaderingen te werken terwijl je het geheel evalueert, zoals hieronder weergegeven. Hierbij kan je jezelf de volgende vragen stellen:

  • Producten / diensten: hoe kunt u uw producten of diensten ontwikkelen?
  • Prijzen / vergoedingen: hoe kunnen we ons prijsmodel wijzigen?
  • Plaats / toegang: welke nieuwe distributie-opties zijn er voor klanten om ons product te ervaren, bijv. online, in de winkel, mobiel etc.
  • Promotie: hoe kunnen we de combinatie binnen betaalde, eigen en verdiende mediakanalen aanvullen of vervangen?
  • Fysiek bewijs: hoe we onze klanten geruststellen, bijv. indrukwekkende gebouwen, goed opgeleid personeel, geweldige website?
  • Processen: Zijn er interne procesbelemmeringen om de beste klantwaarde te leveren?
  • Mensen: wie zijn onze mensen en zijn er ontbrekende onderdelen in vaardigheden?
  • Partners: Zoeken we nieuwe partners en managen we bestaande partners wel goed?

Op deze punten kun je voor je bedrijf of merk je marketingstrategie bepalen.

Startup Business Model Canvas

Een ander model die bedrijven gebruiken is het Business Model Canvas. Deze wordt veel door Startups gebruikt.

Het Business Model Canvas is een geweldig hulpmiddel om je te helpen je businessmodel op een eenvoudige en gestructureerde manier te begrijpen. Het gebruik van dit canvas zal leiden tot bruikbare inzichten over de klanten die je bedient, welke waarde proposities via welke kanalen worden aangeboden en hoe je bedrijf geld verdient. Je kunt het businessmodel canvas gebruiken om zowel je eigen businessmodel of die van je een concurrent te begrijpen.

Hoe kun je gebruik?

  • 1 Customer segments – Klantsegmenten
    Maak een lijst van de drie beste segmenten. Zoek naar de segmenten die de meeste inkomsten opleveren.
  • 2 Value proposition – Waardepropositie
    Wat zijn je producten en diensten? Welk probleem los je op?
  • 3 Revenue streams – Inkomstenstromen
    Maak een lijst van de top drie belangrijkste inkomstenstromen.
  • 4 Channels – Kanalen
    Hoe communiceer je met je klant? Hoe communiceer je de waarde?
  • 5 Customer relationships – Klantrelaties
    Hoe komt dit naar voren en hoe onderhoud je de relatie?
  • 6 Key activities – Kernactiviteiten
    Welke belangrijkste activiteiten doe je dagelijks om je bedrijf te runnen?
  • 7 Key resources – Belangrijkste bronnen
    De mensen, kennis, middelen en geld die je nodig hebt om je bedrijf te runnen.
  • 8 Key partners – Belangrijkste partners
    Maak een lijst van partners waar je echt helemaal niet zonder kunt (noem niet de leveranciers).
  • 9 Cost structure – Kostenstructuur
    Maak een lijst van de belangrijkste kosten met oog op kosten van je key activities en key resources. Als je dingen gratis doet, voeg ze dan hier ook toe.

Startups hebben in elk geval een MVP (minimum viable product) nodig om te beginnen. Een MVP is een product met voldoende functies om early-adopter-klanten aan te trekken en een product-idee vroeg in de productontwikkelingscyclus te testen door. In sectoren zoals software kan de MVP het product-team helpen om zo snel mogelijk gebruikersfeedback te ontvangen om het product te verbeteren. Daarnaast kan je met een goede MVP Angel Investors aantrekken waardoor je meer financiële middelen hebt en je sneller kunt groeien.