Hoe promoot ik mijn bedrijf
Hoe promoot ik mijn bedrijf. Je bedrijf promoten is heel simpel. Mensen moeten je waarde weten te vinden en jij moet je waarde op het juiste moment aanbieden. Wat je ook doet, uiteindelijk helpen we allemaal mensen in hun behoefte te voorzien. Iedereen heeft verschillende behoeften. Zo transporteren we waarde die nodig is om behoeften te vervullen van mens tot mens en van bedrijf tot bedrijf (transacties). We zorgen er met z’n allen voor dat dit zo efficiënt mogelijk gebeurd (soort overlevingsmechanisme van de mensheid). Hoe makkelijker waarde is te vinden, hoe minder energie het kost. Hoe duidelijker de communicatie van de werkelijke waarde is hoe beter het te vinden is. Hoe beter we elkaar helpen en de processen hierin goed op elkaar is afgestemd en geoptimaliseerd zijn hoe beter het met de economie gaat. Een stilstaande economie komt vaak met horten en stoten weer opgang. We moeten hem dus samen draaiende houden.
Hoe promoot ik mijn bedrijf goed? Een commercieel bedrijf maakt meestal gebruik van een sales team. Zij zorgen ervoor dat producten en diensten constant aangeboden worden. In een klein bedrijf kan jij als ondernemer je bedrijf promoten door zelf potentiële klanten te benaderen. Telefonisch of face to face. Als je het niet leuk vindt of hier geen tijd voor hebt kun je dit ook uitbesteden bij Internet Marketing Academy. Wij nemen deze sales taken dan voor jou uithanden.
Er zijn verschillende manier om je waarde zo goed mogelijk te communiceren. Vertel je de waarde vanuit je product of dienst of juiste vanuit de klant? Ons advies is om beiden te doen in de juiste combinatie. De beste combinatie is afhankelijk van de situatie. Vanuit het product benoem je de USP’s (Unique Selling Point) en voor de klant benoem je vervolgens de juiste UBR’s (Unique Buying Reason). Je maakt de vertaling van specifieke unieke producteigenschappen naar de unieke voordelen die het de klant gaat opleveren. Hoe duidelijker je deze unieke waarde communiceert, hoe meer klanten voor je product of dienst kunnen kiezen.
Hoe promoot ik mijn bedrijf door branding? Branding is een term die je vast vaker gehoord hebt. Branding kun je zien als een investering voor de lange termijn om de juiste klanten aan te trekken. Als je als bedrijf meerdere producten en diensten verkoopt welke waarde communiceer je dan? De waarde die je dan communiceert is je brand. Dit kan door het creëren van het gezicht van een bedrijf waarmee je het persoonlijker maakt (personal branding). Branding is inspelen op diepere emoties van bepaalde groepen mensen zodat ze duidelijker weten waarvoor ze kiezen. Bij Internet Marketing Academy leer je dit allemaal.
Hoe verhoog ik mijn rendement op sales activiteiten? Door maximaal profiteren van de situatie op het juiste moment. Het klinkt best gek. Maximaal profiteren van de situatie? Ja; door te kijken naar de situatie op dat moment kun je het maximale halen uit elk moment. Je zou het kunnen zien als het compounding effect (Albert Einstein had het hier ook over). Zo maken we allemaal gebruik van situaties die al gecreëerd zijn door andere mensen. Veel dingen zouden anders veel moeilijker en duurder zijn. Door te zorgen dat jij voorop loopt in innovatieve ontwikkelingen of door je ergens in te specialiseren kun jij constant mensen helpen aan een uniek voordeel. Door te zorgen dat je maximaal profiteert van de situatie kun je kosten besparen en klanten meer voordelen bieden.
Wat promoot ik met mijn bedrijf. Klanten willen weten welk unieke voordeel jij met je bedrijf biedt ten opzichte van anderen. Ook willen ze weten hoe dit unieke voordeel hun leven verbeterd. Het komt er eigenlijk op neer dat je niet opnieuw het wiel uitvindt maar verder bouwt op datgene dat er al is. Communiceer jij je unieke voordeel al duidelijk met je hele bedrijf? Weet je überhaupt al wel wat jou unieke voordeel is ten opzichte van vergelijkbare bedrijven? Let op! Jij als persoon of je medewerkers kunnen natuurlijk ook het unieke voordeel zijn met je bedrijf. Uiteindelijk draait het met elke transactie om iets positiefs te geven (positieve waarde / positieve energie).
Hoe weet ik waar mijn klanten zijn? Klanten zijn er overal. De grote uitdaging is dat de klant jou weet te vinden op het moment dat hij jou oplossing nodig heeft om zijn behoefte te vervullen. De klant kiest voor de manier die in zijn beleving het meest logisch is. Stel een iemand heeft honger en ziet vervolgens op dat moment een restaurant. Hij ziet een afbeelding met een lekkere hamburger erop. Hij gaat naar binnen en doet zijn bestelling en rekent af. Het restaurant heeft nu succesvol zijn dienst/product geleverd. Zo simpel is het. De klant had op een bepaald moment een probleem en toevallig was er een restaurant die zijn probleem kon oplossen met een lekkere maaltijd. Het restaurant had in de ogen van de klant een uniek voordeel. Het restaurant was namelijk in de buurt van waar hij op dat moment was. Wat heeft dit nu te maken met hoe jij je bedrijf promoot?
Hoe promoot ik mijn bedrijf op het juiste Moment? Online kun jij je bedrijf exact op het juiste moment promoten. Hierdoor kun jij de klant het voordeel leveren op het moment dat hij dit nodig heeft. Ideaal toch? Wat je ook doet; de wereld doet steeds meer online. Men koopt online, zoekt online, doet online inspiratie op, communiceren online met elkaar via social media en vermaken zich online op Youtube. Of het nu via een desktop is, een laptop of een mobiel. Je doelgroep zit op het internet. Je bedrijf online promoten is dan ook de makkelijkste manier om je doelgroep efficient te bereiken.
Internet Marketing Academy leert je hoe jij je bedrijf online op een winstgevende manier kunt promoten. Zo kan het zijn dat je meer klanten wilt om te groeien. Het kan zijn dat je andere type klanten wilt aantrekken. Wat het ook is; samen met Internet Marketing Academy maken we jou ideeën, plannen en doelen werkelijk succesvol op een winstgevende manier. Service & Diensten